Nemýľte si pôst s diétou!

Je tu obdobie vhodnej zdravej očisty! Či už dodržiavate pôst (z náboženského presvedčenia) alebo nie, v tomto období je vhodný čas na prečistenie a odľahčenie organizmu. 

V článku sa dozviete: 

  • čoho sa vyvarovať a čo, naopak, do stravy pridať
  • Čo sa s organizmom udeje pri pôstnej očiste           

Základom pôstu alebo jarnej očisty je: 

  • vynechať niektoré druhy jedál (mastné a ťažké)
  • absolútne vynechať mäsové výrobky 
  • doplniť do stravy kvalitné ryby
  • zriecť sa alkoholu
  • cigariet (aspoň obmedziť ich množstvo)
  • sladkostí
  • pridať do stravy potraviny bohaté na vitamíny a vlákninu (ovocie a zeleninu – predovšetkým zelenú)
  • piť dostatočné množstvo tekutín – čistú vodu, ovocné a zeleninové šťavy, nesladené bylinkové alebo zelené čaje 
  • viac (veľa) sa hýbať. 

Obdobie “pôstu” má totiž význam aj z fyziologického hľadiska. 

Pôst však neodporúčame ľuďom so zdravotnými ťažkosťami, diabetikom, tehotným ženám, dojčiacim ženám, enormne chudým ľuďom či ľuďom so srdcovocievnými a psychickými ťažkosťami. 

Všetky vyššie uvedené odporúčania podčiarknite:  

  • zvýšeným príjmom orechov
  • semienkami
  • za studená lisovanými panenskými olejmi a najmä
  • MEDITUJTE, POČÚVAJTE SVOJE TELO, DUŠU A DOBRÚ HUDBU. 

O tom predsa pôstne a očistné obdobie je!

Radikálny pôst vás môže zo začiatku prekvapiť únavou, preto nezabúdajte na vitamín D a dostatok spánku. 

Telo začne ako zdroj energie využívať zásoby zo svalov a pečene. Potom prídu na rad bielkoviny zo svalovej hmoty. Tuku sa zbavíte až nakoniec:-)

Kto však vydrží (minimálne 7 – 10 dní, ideálne povestných 40), odmenou mu bude prečistené a uzdravené telo a jasná myseľ. 

Leave a reply