Bolesť hlavy ako varovný signál!

Bolesťami hlavy trpí veľká časť populácie. Hlava môže bolieť z únavy, z nedostatočného prísunu tekutín, alebo pri nízkom tlaku. Častokrát sú však za bolesťami hlavy aj iné, oveľa vážnejšie príčiny.

Najčastejšie bolí ľudí hlava v záhlaví. To je jasným signálom toho, že je postihnutá krčná chrbtica. Z krčnej chrbtice bývajú bolesti hlavy, temena, aj čelovej oblasti hlavy.

Ak vás bolí hlava v spánkovej oblasti, dokonca máte pocit, že vám hlavu niečo zviera a je to pulzujúca bolesť, môže ísť o veľký stres, ktorý prežívate.

Keď bolí hlava v oblasti čela, najčastejšie ide o zápal prínosových dutín.

Rovnaká bolesť, ale náhla a silná, však môže signalizovať aj záchvat glaukómu.

Bolí vás hlava a neviete dať hlavu k hrudníku? Alebo je tento pohyb veľmi bolestivý? To sú jednoznačné príznaky možného meningitívneho zápalu.

Za bolesťou hlavy môže byť aj nádor na mozgu, krvácanie v mozgu, prasknutie aneuryzmy,  teda jednej z ciev alebo viacerých ciev, ktoré zásobujú mozog.

Často k nám prídu pacienti, ktorí užijú voľne dostupné analgetiká a sťažujú sa, že bolesť stále neprechádza. Odborníci sa zhodujú v tom, že za bolesťou sa vtedy skrýva práve nadmerné užitie analgetík.

Žiadnu z uvedených bolestí netreba podceňovať, ale čo najrýchlejšie navštíviť nášho odborníka.

Pozor na náhle bolestí, ktoré sa vyskytnú prvýkrát! V ambulanciách, aj u nás v našej poliklinike, nájdete preto tzv. Kalendár bolestí hlavy. Ide o veľmi praktickú vec, na základe ktorej neurológ alebo všeobecný lekár lepšie a presnejšie vyhodnotí, o aký typ bolesti hlavy ide, ako často sa bolestí opakujú a čo tieto bolestí hlavy môžu signalizovať.  Rozlišovať musíme aj medzi akútnou bolesťou a chronickou.

Keď hovoríme o bolestiach hlavy, tu nemôžeme opomenúť migrénu. Migréna sa ale nerovná bolesť hlavy, migréna sa rovná jednému typu bolesti hlavy. Zvyčajne ide o nárazovú bolesť, pri ktorej môže človek akoby vidieť tzv. bizarné tvary a po nich prichádza záchvat. Na migrénu nezaberajú bežné analgetiká. Migréna ako taká je dlhodobým problémom, ale toto ochorenie sa s pomocou neurológa dá liečiť, alebo držať na základe tabletky prvej pomoci pod kontrolou.

Toto ochorenie je u ľudí stále častejšie sa vyskytujúce a býva najčastejším dôvodom práceneschopnosti. V súčasnosti migrénou trpí viac ako 20% obyvateľstva. Viac žien, ako mužov.